Continuă falsificarea istoriei poporului român. Domnitorul Vlad Țepeș, victimă postumă a dezinformării.

Mitul Dracula.

La începutul anilor anilor ’70, Nicolae Ceaușescu era iritat din cauza răspâdirii în occident a epitetului “vampir” la adresa lui Vlad Țepeș și, prin ricoșeu, la adresa românilor. Cu toate păcatele sale, nu se va putea spune vreodată că la capitolul mândriei naționale, Ceaușescu dormea cu capu-n traistă așa cum fac guvernanții postdecembriști. În consecință, a dat dispoziție să fie căutate în arhive documente istorice care să infirme degradanta reputație a domnitorului român, lansată în anul 1897 de scriitorul irlandez Bram Stoker și întreținută cu o perseverență diabolică până în zilele noastre.

Inițiativa dictatorului era motivată și de faptul că pe anumite filiere se obținuseră informații confidențiale, potrivit cărora la Biblioteca Vaticanului ar fi existat documente de epocă din care reiesea că, începând cu secolul al XI-lea, pe teritoriile Transilvaniei și Panoniei s-a practicat canibalismul și vampirismul.

Printre cei numiți să caute dovezi istorice care să-l disculpe pe Vlad Țepes de acuzația exercitării vampirismului era și subsemnatul, în acea vreme fotoreporter la Agenția Română de Presă “Agerpres”. Am fost trimis pe urmele lui Pavel Chinezu, căpitan general al armatei regatului Ungariei, sub domnia regelui de origine română, Matei Corvin. Românul Pavel Chinezu era bănățean, născut în comuna Satchinez, judetul Timiș. Era contemporan și prieten cu domnitorul Vlad Țepes. În dialect bănățean, chinez înseamnă cneaz.      

În sens, am stat de vorbă cu istoricul Ioan Hațegan, de la Muzeul Banatului din Timișoara, care mi-a oferit materiale documentare despre viata lui Pavel Chinezu și mi-a arătat două stampe de epocă, ce îl înfățișau detaliat pe generalul lui Matei Corvin, pe care le-am fotografiat.

După ce am făcut unele investigații și printre vestigiile Cetății Timișoarei, în care funcționa teribilul “iad musulman” inventat de Pavel Chinezu pentru otomani, am plecat la Satchinez, locul de baștină a viitorului general a lui Matei Corvin. Apoi am mers la Cluj-Napoca, unde există grupul statuar închinat românului Matei Corvin, rege al Ungariei.

Grupul statuar dedicat regelui Ungariei, Matei Corvin, din Cluj-Napoca.
(sursa: descopera.net)

 

La Cluj, având fotografiile stampelor de la Muzeul Banatului, nu mi-a fost greu să-l indentific pe Pavel Chinezu în grupul statuar dedicat lui Matei Corvin. Identificarea lui Pavel Chinezu în suita lui Matei Corvin nu a strânit entuziasm la Muzeul de Istorie al Transilvaniei, din Cluj-Napoca. În timp ce Hadrian Daicoviciu s-a abținut să comenteze identificarea, o muzeografă mai în vârstă, cu accent unguresc, ce se afla în acel moment în biroul lui Hadrian Daicoviciu, mi-a spus că o atare indentificare nu ar fi binevenită pentru nimeni.

Nici la ora actuală publicul larg, îndeosebi cel clujean, nu știe că în grupul statuar de la Cuj, dedicat românului Matei Corvin, rege al Ungariei, se află și generalul de origine română, Pavel Chinezu. În mod firesc, monumentul de la Cluj-Napoca ar trebui să devină un simbol al reconcilierii maghiarilor cu românii. Nu se întâmplă astfel. Grosul politicienilor unguri consideră că, maghiarizarea numelor celor două personaje istorice este deajuns pentru întreținerea animozităților interetnice. 

Stampă medievală reprezentându-l pe Pavel Chinezu, ținând un turc în dinți.
Generalul Pavel Chinezu, în grupul statuar dedicat regelui Ungariei, Matei Corvin. Sculptorul a folosit drept model stampa medievală, cu imaginea lui Pavel Chinezu.


Pavel Chinezu, detaliu

 
Placa comemorativă de pe monumentul închinat lui Pavel Chinezu, de la Șibot, județul Alba.

 

După centralizarea datelor aduse din teritoriu, a reieșit că pentru practicarea vampirismului erau responsabili ungurii. Drept care, Nicolae Ceaușescu a decis să sisteze inițiativa, pentru a nu leza sensibilitățile minorității maghiare din România și a nu intra în conflict cu guvernul de la Budapesta.

Iată, în rezumat, ce s-a aflat în urma investigațiilor ordonate de dictator:

  • Acuzația de vampirism la adresa lui Vlad Țepeș a fost inventată de scriitorul irlandez Bram Stoker în anul 1897, la sugestia unui amic de-al său, ungur din Slovacia. Bram Stoker nu a fost niciodată în Transilvania pentru a se documenta pentru scrierea romanului său;
  • Până la data culegerii informațiilor, industria cinematografică occidentală produsese peste 200 filme pe tema vampirismului lui Vlad Țepeș, iar în unele scenarii se insinua ideea că românii ar fi fost adepții unei atari practici abominabile;
  • Modelul ce a stat la baza conturării personajului Dracula a fost Pavel Chinezu, general al regelui Ungariei. Pavel Chinezu a inventat “iadul musulman” din Cetatea Timișoarei, în care au fost exterminați în chinuri cumplite mii de prizonieri otomani. Pavel Chinezu ordona ca prizonierii turci să fie aruncați de vii drept hrană pentru porci. Pentru acest scop,  animalele erau ținuțe special înfometate. Pe alți prizonieri îi obliga să se mânănce între ei, sau să își bea sângele reciproc. Pe alții îi îneca cusuți în piei de bivol, în funție de cuantumul polițelor pe care le avea de plătit otomanilor pentru incursiunile de jaf și crime, pe care le făceau aceștia în acea parte a Europei. Procedeele de tortură pe care le aplica Pavel Chinezu au băgat o asemenea spaimă în otomani, încât mamele din Turcia își admonestau copiii cu vorba “Taci, că vine Pavel să te ia!”

În urma consultării unor documente de epocă, a rezulat că răspândirea legendei Dracula, cu referire la domnitorul român Vlad Țepeș, a avut drept substrat deturnarea atenției opiniei publice internaționale de la realitățile istorice din Transilvania și Panonia evului mediu, în care o parte din populația migratoare sosită după jaf la drumul mare din străfundurile Asiei, practica canibalismul și vampirismul. Mitul Dracula ar putea fi în termeni moderni, aruncatul pisicii în ograda altuia.

Printre documentele de epocă în care sunt consemnate canibalismul și vampirismul din evul mediu în Transilvania și Panonia, se numără și cronica notarului Anonymus, înalt funcționar la curtea regelui Bela al Ungariei, intitulată Gesta Hungarum (Faptele ungurilor), din care cităm:

         Postea uero iam dicta gens fatigata in bello, ad tantam crudelitatem peruenit ut quidam dicunt hystoriographi, quod iracundia ducti humanam manducassent carnem et sanguinem bibissent hominum”.

         În traducere: Mai târziu însă poporul amintit, obosit în război, a ajuns la atâta cruzime încât unii istoriografi spun că, mânați de mânie, ar fi mâncat carne de om și ar fi băut sânge de om”.

         Cronica notarului Anonymus a fost descoperită în anul 1746, la Biblioteca Imperială din Viena.

Interesant de observat că “ofensiva” pornită de irlandezul Bram Stoker în 1897, la sugestia amicului său ungur pentru acreditarea părerii false potrivit căreia responsabil pentru vampirismul practicat în Transilvania medievală ar fi fost domnitorul român, Vlad Țepeș, continuă și în zilele noastre. Cu câțiva ani în urmă a fost în România biologul de origine maghiară, Mark Beneke, specialist în viermi de cadavru (profesie predestinată?) cu scopul de a realiza pentru National Geographic Chanel un film documentar despre vampirismul... lui Vlad Țepeș, film ce a fost dat în anul următor în difuzare internațională. Rămâne în suspensie întrebarea, care a fost rolul biologului maghiar în realizarea filmului.

De ce în Europa numai românii au parte de asemenea tărășenii?   Pentru că “românii sunt un popor imbecil de tolerant, pașnic, binevoitor și primitiv” – am citat dintr-un material recent publicat în România, scris de profesorul sârb de istorie din Novi Sad, Miodrag Stanojevici, referitor la toleranța (a se citi, lașitatea) românilor vizavi de pretențiile minorității maghiare pentru autonomia ținutului secuiesc.

Recent, gurvernanții noștri au decis să exploateze în scop turistic mitul Dracula, incriminând de vampirism pe domnitorului român, Vlad Țepeș.

Unde esti tu Țepeș doamne?